Hola a tots! Aquesta
és la darrera entrada a aquest blog, ja que l’assignatura s’acaba i és l’hora
de fer una reflexió final de com ha anat tot aquest procés d’aprenentatge.
Vam començar
tractant el concepte de PLE, per a que ens serviria, quins components podÃem incloure-hi
dins, l’organització, etc. Crec que ens ha servit de molt saber quins son els
entorns personals d’aprenentatge de cada un de nosaltres. Hem pogut descobrir
que moltes de les aplicacions i eines que utilitzà vem dià riament ens podien
servir per crear un aprenentatge més dirigit cap a nosaltres mateixos. Ens ha
servit per fixar els nostres propis objectius d’aprenentatge, gestionar l’aprenentatge,
la gestió dels continguts i els processos i comunicar-nos amb altres en aquest
procés d’aprenentatge. Com a exemple d’eina 2.0 per el nostre ple tenim el
Symbaloo. Aquest ha anat evolucionant a mesura que també avançava l’assignatura.
Tenim el Symbaloo acadèmic allà on podem posar totes les pà gines webs o eines
que hem anat usant al llarg de totes les prà ctiques, i que ens poden servir per
el nostre futur acadèmic i professional. A mesura que he anat fent prà ctiques
he anat afegint aquelles coses noves que he usat. Per exemple, des del darrer
pic que vaig posar una captura he afegit Edmodo, que ho vam utilitzar a la
prà ctica de xarxes socials, Youtube, Creative Commons, Scribd. Eines que durant
tot el meu procés d’aprenentatge en aquesta assignatura he utilitzat i m’han
servit. Aquà us deix la meva darrera captura. Com podem veure ha canviat molt
des de la primera que vaig posar:
Tot això, ens ha servit per poder fer una sèrie
de prà ctiques que hem desenvolupat al llarg del curs i que ens han servit per
poder-les aplicar en un futur a la classe. Crec que ha estat una feina molt
profitosa per nosaltres, encara que algunes d’aquestes prà ctiques ens han duit
molta feina, però ens ha fet veure que utilitzar les noves tecnologies no només
es tracta de posar un Power Point i ja està . Sinó que hi ha infinitat de eina
amb les que es pot fer feina dins classe i que són molt profitoses, que ens
permeten adaptar-nos a les caracterÃstiques dels nostres alumnes i de nosaltres
mateixos.
Treballar sobre
un projecte, crec que ha estat una bona opció, perquè era com treballar una
unitat didà ctica, a més ens ha fet veure com podem tractar un mateix tema amb
diversos elements o eines. Sobretot crec que el coneixement més gran que he
adquirit és el de que mai hem de donar per suposat que sabem tots els recursos
que podem utilitzar a classe. També hem sabut com treballar d’una manera
diferent, eines amb les que treballam des de fa anys, com pot ser el Power
Point o les xarxes socials. Des d’aquesta assignatura li hem donat un punt de
vista diferent i sobretot molt útil per el nostre futur.
Una altre cosa
que crec que ens ha ajudat a assolir, és que hem de deixar enlaire la nostre
imaginació. Hem hagut de dissenyar diferents tipus d’activitats, totes
relacionades entre elles per un mateix projecte. Però crec que era important
tenir imaginació i saber com plantejar una nova activitat sense que fos
avorrida ni idèntica a l’anterior. Per tant, és un altre punt a favor.
Tota aquesta
feina no només ens serveix per tractar les noves tecnologies, és a dir, totes
les eines que hem creat les podem utilitzar a l’Ã rea que nosaltres vulguem,
sempre canviant el tema en funció al que es treballa dins classe. Però és una
forma de poder tractar aquestes noves tecnologies a totes les à rees, per tant,
fer-les més dinà miques i entretingudes. Ja que sempre fer feina d’una manera
tradicional no ajuda, ni motiva. Per això, hem de canviar el xip i ser
conscients de tots els recursos que tenim al nostre abast, i que amb un poc de
feina amb un moment tenim creat un recurs totalment nou i diferent a tots els
que hem estat utilitzant fins al moment. En definitiva, ens ha obert un món cap
al nostre futur laboral, que ara el podem enfocar d’una altre forma, molt més
dinà mica.
Per tot això,
crec que el meu aprenentatge en aquesta assignatura ha estat molt gran, he
après coses que creia que ja sabia. Mai hagués pensat que eines que havÃem usat
dià riament podien tenir uns usos totalment diferents i molt més prà ctics.
Esteim en un món on les tecnologies són imprescindibles i saber-ne fer bon ús d’elles
és primordial. He après moltes coses i m’ha servit per dissenyar molts de tipus
d’activitats i per tant, deixar volar la meva creativitat. És vera, que hi ha
hagut moments de molta feina, aixà com les guies didà ctiques que, tot i que són
molt útils, al final era de les coses que més feina ens duia de fer. Però crec
que s’ha notat de la primer a la darrera, ja que al final sabÃem que era el que
havÃem de posar a cada apartat i com funcionava la cosa. A més, crec que l’estratègia
que s’ha usat en aquesta assignatura ens ha deixat molt de lloc al descobriment
i a l’experimentació. És veritat que se’ns donaven unes pautes, i a vegades uns
tutorials per seguir, però érem nosaltres qui trià vem quin tipus d’eina ens
agradava més i la que al final farÃem servir per la nostra prà ctica. Crec a hi
ha hagut moments que tanta llibertat ens ha confós un poc, ja que no sabÃem com
fer segons quines coses. Però al final aquesta llibertat ens ha servit per
adquirir molt millor l’aprenentatge, ja que com va dir Benjamin Franklin “Dimelo
y lo olvido, enséñame y lo recuerdo, involúcrame y lo aprendo”. Pens que
aquesta ha estat la filosofia i la metodologia que s’ha intentar dur a terme en
aquesta assignatura. Que a molts dels que hem fet aquesta assignatura, ara ens
demanen que facem una de les prà ctiques i sabrÃem com fer-ho, perquè hem estat
tan involucrats en aquest procés d’ensenyament que hem aprés moltes coses.
En conclusió, ha
estat una assignatura molt profitosa a la vegada que ens ha duit molta feina, i
que per el nostre futur és molt important perquè el que distingeix una classe
bona d’una dolenta és que els alumnes participin i és motivin. Si plantegem
aquest tipus d’estratègies i eines que estan a l’ordre del dia dels nins, farem
que es puguin involucrar i aprendre tot el que nosaltres els volem ensenyar.
Som futurs mestres, i com a tal, ens hem d’estar formant contÃnuament, aprenent
coses que ens siguin útils per fer unes classes profitoses i motivants. Crec
que he aprés molt amb aquesta assignatura i que en un futur posaré moltes de
les activitats que hem fet en prà ctica.
"L'aprenentatge és un simple à pendix de nosaltres mateixos; on sigui que estiguem, està també amb nosaltres el nostre aprenentatge". William Shakespeare.
Grà cies per la vostra atenció. Mar Bergas
No hay comentarios:
Publicar un comentario